Jak zgłosić się na wyjazd na studia w ramach programu ERASMUS+?

 To bardzo proste! Wystarczą 3 proste kroki.






Wystarczy wybrać Uczelnię Partnerską, sprawdzić czy spełnia się kryteria wyjazdu (czy wyjazd jest możliwy w ramach kierunku studiów który studiujesz i czy w obecnej rekrutacji prowadzony jest nabór) i czy spełnia się kryteria językowe. Warto także sprawdzić jak wygląda program zajęć na Uczelni, którą wybierzesz – pozwoli ci to wybrać taki semestr na którym zajęcia są bliższe twojemu programowi studiów a AM. W roku akademickim 2018/2019 możesz wybrać maksymalnie 3 uczelnie partnerskie określając swój pierwszy, drugi i trzeci wybór).


Następny krok to złożenie formularza zgłoszeniowego na wyjazd na ERASMUS+  oraz (w przypadku osób, które planują wyjazd w ciągu ostatnich 2 semestrów studiów) opinię promotora/opiekuna roku.

Termin składania formularzy na wyjazdy na studia w roku akademickim 2018/2019 (semestr  zimowy i  letni)  mija 10.03.2018  o godzinie 15:30. Formularze należy składać  w Dziale ds. Obcokrajowców i Wymiany Międzynarodowej (pok.102, budynek AM przy Wałach Chrobrego).


Krok 3 Potwierdź znajomośc języka w którym będą prowadzone zajęcia na Uczelni Partnerskiej
Po zakończeniu naboru zgłoszeń zostaniesz zaproszony do potwierdzenia swojej znajomości języka wymiany (języka kraju, do którego jedziesz lub języka, w którym będziesz mieć zajęcia).  Test ten odbędzie się w SNJO a o jego terminie zostaniesz poinformowany za pośrednictwem email. Z obowiązku tego zwolniene będą osoby z certyfikatem językowym potwierdzającym znajomość języka obcego, przynajmniej na poziomie wymaganym przez Uczelnię Przyjmującą oraz studenci studujący w AM w języku angielskim (jeżeli ubiegają się o wyjazd w języku angielskim).
Wykonałeś już opisane kroki?


Teraz pozostaje ci czekać na wyniki rekrutacji (będzie to trwać około 4 tygodni). Kwalifikacja na wyjazd odbywa się na podstawie spełniania warunków językowych wyznaczonych przez Uczelnię Partnerską oraz wyników w nauce za wszystkie zamknięte semestry (średnia ocen). Wydziałowa komisja kwalifikacyjna ma możliwość wprowadzenia dodatkowych kryteriów kwalifikacji o wadze 25% oceny kandydata musi jednak ogłosić te kryteria i wyznaczyć studentom termin na dostarczenie dodatkowych dokumentów jezeli są one wymagane. Na podstawie przeprowadzonej rekrutacji ustala się listę rankingową (listę osób zakwalifikowanych oraz listę rezerwową). Informację o wynikach rekrutacji otrzymasz w formie wiadomości mailowej. 

Szczegółowe zasady kwalifikacji na wyjazdy w roku akademickmi 2018/2019


W razie wątpliwości proszę konsultować się z Koordynatorką Uczelnianą p. Ewą Tarabicka Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,tel. 091480 93 45, Dział ds. Obcokrajowców i Wymiany Międzynarodowej pok.  102.


Menu

Najnowsze aktualności

Dowiedz się więcej